Aicina autovadītājus atzīmēt bedrītes lietotnē "Waze"
"Jau kopš 2014.gada sadarbojamies ar navigācijas lietotni "Waze". Tā ir lieliska iespēja sniegt nepieciešamo informāciju vairāk nekā 100 tūkstošiem autobraucēju. (..) Mūsu darbinieki visos Latvijas reģionos uzrauga valsts ceļus, taču nodrošināt, ka katru dienu tiek apsekots ikviens metrs, protams, fiziski nav iespējams, tāpēc autovadītāji ir tie, kas, kā likums, pirmie ierauga, ja uz ceļa ir kāda problēma. Mums un ceļu uzturētājiem šī informācija ir ļoti svarīga, tāpēc jo vairāk ar to dalīsies, jo operatīvāk mēs spēsim reaģēt," sacīja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Savukārt AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs norādīja, ka bedru aizpildīšana uz asfaltētajiem ceļiem ir roku darbs. Ik gadu, sākot bedru masveida remontu, LAU darbinieki faktiski izstaigā visus valsts asfaltētos autoceļus.
"Kopumā situācija uz asfaltētajiem ceļiem uzlabojas, jo bedru apmērs uz tiem pakāpeniski samazinās. Ja pirms pieciem gadiem mēs veicām bedru remontdarbus, kas kopumā ir līdzvērtīgi 100 kilometriem jauna ceļa, tad pērn tie bija 60 kilometri," sacīja Kononovs.
Ņemot vērā, ka no rītiem un naktī vēl ir iespējams slapjš sniegs un gaisa temperatūra var pazemināties zem nulles, nepieciešamības gadījumā LAU joprojām nodrošinās ceļu kaisīšanu un tīrīšanu.
Šā gada pirmajos trijos mēnešos, veicot avārijas remontdarbus uz autoceļiem, ir aizpildītas bīstamās bedres kopumā 9269 kvadrātmetru platībā, tajā skaitā uz galvenajiem valsts autoceļiem 1423 kvadrātmetru platībā, uz reģionālajiem ceļiem - 5953 kvadrātmetru platībā, bet uz vietējās nozīmes ceļiem - 1893 kvadrātmetru platībā.
Līdzīgi kā ziemā, arī vasaras sezonā ceļu uzturēšanas darbi tiks veikti prioritārā secībā, pamatojoties uz uzturēšanas klasēm A (augstākā), B, C un D (zemākā). Tās ir noteiktas pēc autoceļu sociālekonomiskās nozīmes un transporta plūsmas izvērtēšanas, proti, vispirms tiks sakārtoti svarīgāko un noslogotāko maršrutu autoceļi.
Uz sarakstu