Banner 980x90

Catlaks: Pārmaiņas vidējās izglītības saturā pamato lielā mācību priekšmetu sadrumstalotība, kas neļauj iedziļināties

Rīga, 18.febr., LETA. Nepieciešamību pilnveidot vidējās izglītības saturu pamato lielā mācību priekšmetu sadrumstalotība, kas skolēniem neļauj iedziļināties konkrētos mācību priekšmetos, šodien, prezentējot pilnveidoto vidējās izglītības mācību saturu, sacīja Valsts izglītības satura centra (VISC) direktors Guntars Catlaks.

Catlaks atgādināja, ka nākotnes Latvijas cilvēkiem ir jādzīvo patstāvīgi un veselīgi, jāapzinās savas vēlmes un intereses, jālīdzdarbojas sabiedrībā un jārada inovatīvi un produktīvi. Mācību saturs ir tikai līdzeklis šī mērķa sasniegšanai, piebilda VISC vadītājs.

"Saprotam, ka 21.gadsimtā mācīties vajag visu mūžu - nevar tikai pabeigt skolu un būt gataviem dzīvei visa mūža garumā. Vidējā izglītības posmā iegūtās zināšanas ir ļoti svarīgas. Šajā posmā jaunietis sagatavojas savam turpmākajam darbam izvēlētajā jomā un studijām, tāpēc ir svarīgi, lai jaunieši tad apzinātos savas spējas un intereses.

Vidējā izglītībā mēs runājam par pieaugušiem cilvēkiem - daudzi jaunieši 12.klasi beidz 18,19 vai pat 20 gadu vecumā.

Pārmaiņu laiks nobriedis, jo patlaban ir pārāk liels priekšmetu skaits, kas skolēniem nedod iespēju iedziļināties, teica Catlaks. Viņš skaidroja, ka pašlaik visi jaunieši vidusskolā vienlaikus mācās 18-20 mācību priekšmetus, kas īsti neļauj iedziļināties un attīstīt prasmes noteiktā jomā.

Patlaban pieejamais stundu skaits ir ļoti nevienlīdzīgs, teica Catlaks, norādot, ka mācību stundu skaits dažādos priekšmetos ir atšķirīgs profesionālajās vidusskolās, vispārizglītojošajās vidusskolās un ģimnāzijās, lai gan centralizētie eksāmeni visiem skolēniem ir vienādi.

"Ja palūkojamies mazliet dziļāk, tad problēma ir arī tā, ka starptautiskajā salīdzinājumā Latvijā izdotie atestāti nav pielīdzināmi citu valstu atestātiem, jo ir nepietiekams stundu skaits pārāk sadrumstalotam mācību priekšmetu klāstam," teica Catlaks.

Kā ziņots, Valsts izglītības satura centrs ir ierosinājis pārmaiņas izglītībā Latvijā, lai vienotā sistēmā un pēctecīgi visos izglītības posmos pārskatītu mācību saturu un pieeju, kādā skolotāji sadarbojoties organizē un vada skolēnu mācīšanos ikdienā. Vidusskolas satura modelis ir trešais izglītības posms, kuram tiek izstrādāts pilnveidots saturs un pieeja. Pērn apstiprinātās Pirmsskolas vadlīnijas stāsies spēkā šā gada septembrī, savukārt saskaņā ar Valsts pamatizglītības standartu skolas sāks strādāt no 2020.gada septembra.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)