LMT: Pērn pirktākais viedtālrunis bija "Huawei P8 Lite"
"Salīdzinot ar 2015. gadu, pērn Latvijas viedtālruņu tirgū savu ietekmi ir būtiski palielinājis Huawei, kas pirms gada pirktāko tālruņu topā bija iekļuvis tikai ar vienu modeli un ieņēma 10. vietu. Zīmola straujais popularitātes pieaugums Latvijā skaidrojams ne tikai ar pievilcīgo cenu piedāvājumu, bet arī ierīču augsto kvalitāti un veiktspēju. Tās ir priekšrocības, kas ļāvušas Huawei teju dubultot savu tirgus daļu Latvijā no 7% līdz 11%, kā arī veiksmīgi pārņemt zemo un vidējo cenu viedtālruņu tirgus segmentu, kurā Samsung 2015. gadā nolēma samazināt modeļu klāstu," skaidro Rinalds Kalniņš, LMT Tirdzniecības dienesta direktors.
Kopumā viedtālruņu kategorijā, pārvaldot 43% no tirgus, stabilu līderpozīciju pērn saglabājis Samsung. Šī zīmola ražotās ierīces, ar kuru jaunās paaudzes modeļiem 2016. gadā Samsung iepazīstināja lietotājus, pērn pārdotāko tālruņu topā ierindojušās vairākkārt. Topa piektajā un sestajā vietā iekļuvuši Samsung Galaxy sērijas tālruņi Samsung Galaxy A3 un Samsung Galaxy A5, bet TOP 10 noslēdz Samsung Galaxy J3 un Samsung Galaxy S7 Edge, kas tajā ieņem devīto un desmito vietu. Septītais pirktākais viedtālrunis pērn bijis Huawei P9 Lite, bet astotais - iPhone 5S. Ņemot vērā, ka 2016. gadā mobilo tālruņu tirgu Latvijā pameta divi viedtālruņu ražotāji – LG un Microsoft, šo zīmolu tirgus daļas aktīvi centušies apgūt gan Huawei, gan Samsung.
Kā liecina pētījumu kompānijas GFK dati, aizvadītais gads veiksmīgs bijis arī Apple - kopš 2015. gada sākuma šī zīmola viedtālruņu tirgus daļa Latvijā augusi no 11% uz 15%. "Apple veiksmes priekšnoteikumi pērn bijuši vairāki – gada sākumā tirgū nonāca iPhone SE, kas būtiski pazemināja populārā iPhone modeļa 5S cenu, padarot to finansiāli pieejamāku plašākam klientu lokam, kam šīs ierīces līdz šim bija nesasniedzamas cenas ziņā. Arī otrs jaunums – iPhone 7, ko Apple prezentēja rudenī, vairoja iPhone viedtālruņu lietotāju skaitu Latvijā. Līdz ar nonākšanu tirgū, tas bija plaši pieejams arī tirdzniecības vietās Latvijā, un daudzi klienti steidza to iegūt savā īpašumā," stāsta Rinalds Kalniņš. Interesanti, ka pērn Latvijas iedzīvotāji par viedtālruni ir bijuši gatavi izdot vairāk naudas nekā 2015. gadā - tā iegādei vidēji atvēlot nevis 316 eiro, bet gan 389 eiro, secināts GFK veiktajā pētījumā.
Lūkojoties nākotnē, eksperts prognozē, ka 2017. gadā viedtālruņu pārdošanas izaugsme būs līdzvērtīga 2016. gadam - ar kāpumu. Lielākie tirgus spēlētāji – Samsung, Apple un Huawei - arī šogad centīsies lietotāju vērtējumam nodot jaunus viedtālruņu modeļus. Tāpat tirgū varētu ienākt jauni vai atgriezties lietotājiem jau pazīstami viedtālruņu ražotāji.
"Viens no šī gada gaidītākajiem notikumiem ir Nokia jauno viedtālruņu, ar kuriem plašāka sabiedrība tiks iepazīstināta Mobile World congress 2017 Barselonā, nonākšana tirgū. Tāpat īpašus pārsteigumus varam gaidīt no Apple, jo šogad aprit 10 gadi, kopš radīts pirmais viedtālrunis iPhone. Viedtālruņu funkciju un veiktspējas ziņā ražotāji noteikti strādās pie ierīču tehnisko parametru uzlabošanas, kā arī Android un IOS ekosistēmas pilnveides un jaunu servisa lietotņu izstrādes. Nav izslēgts, ka, radot jaunus viedtālruņu modeļus, zīmoli viens no otra aizgūs pērn lietotāju atzinību guvušās funkcijas, piemēram, divas aizmugurējās kameras, ūdensizturīgu korpusu vai termokameru," paredz LMT Tirdzniecības dienesta direktors.
Uz sarakstu