VM: "Tukšo vizīšu" mazināšanai nepieciešama plašāka diskusija ar mediķiem un sabiedrību kopumā
Viņa sacīja, ka universitātes slimnīcas jau vairākus gadus ieviesušas sistēmu, pacientam pāris dienas pirms pieteiktās vizītes ar zvanu vai īsziņu atgādinot par veikto pierakstu. Tas ļāvis samazināt neapmeklēto ārstu konsultāciju vai izmeklējumu skaitu, taču to īpatsvars joprojām ir liels, piebilda Strapcāne.
Vienlaikus viņa uzsvēra, ka rindu mazināšanā un pakalpojumu pieejamības uzlabošanā būtiski ir ikvienam izturēties atbildīgi, proti, ja pieraksts uz konsultāciju, izmeklējumu konkrētajā laikā nav pieejams vai nav vairs vajadzīgs, tad pieraksts ir jāatsaka. Neatceļot vīzīti, to nevar izmantot citi pacienti, kam tas būtu nepieciešams, atgādina VM.
Jau ziņots, ka visas trīs Latvijas universitātes slimnīcas saskaras ar lielu apmēru pacientu, kuri neierodas uz vizītēm bez jebkāda brīdinājuma.
Lielākajā Latvijas slimnīcā - Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā - gadā uz konsultācijām bez brīdinājuma neierodas apmēram 32 000 jeb 14% pacientu. Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā no janvāra līdz oktobrim 14% jeb gandrīz 23 000 pacientu ar ģimenēm nav ieradušies uz pieteiktajām konsultācijām, iepriekš par to nebrīdinot. Savukārt Stradiņa slimnīcā uz konsultācijām bez brīdinājuma neierodas aptuveni 10% pacientu.
Uz sarakstu