Burojam Latgales jūrā

Kā pilsētas informācijas portālu Rezekne24.lv informēja producentu grupa "Lietišķā Latgale", Andra Strucka divu mastu sarkankoka buru laiva noenkurota tepat Latgales jūrā. Pats brauciens sākas no Čornajas puses, kur pats kapteinis nelielā airu laivā burāt gribētājus nogādā noenkurotajā buru kuģītī.
Taujāts par kuģīša apkalpi, Andris Struckis smej, ka vakanta ir koka vieta. Tomēr, kapteinim ir nopietna komanda, kas palīdz sagatavoties plānotā maršruta veikšanai. Andris Struckis atzīst, ka sagatavošanās darbi ir nopietns un laikietilpīgs process un ar motorizētu kuģīti pārvietoties būtu daudz vieglāk. Arī vēja ātrumam ir liela nozīme, jo no tā atkarīgs pārvietošanās ātrums. Tā pat kapteinis smej, ka pie lielāka ātruma var sākties jūras slimība un citas kaites.
Andra Strucka buru laiva ir būvēta veselus četrus gadus, un pabeigta 1978.gadā. Lai arī nu jau laivai ir vairāk kā 40 gadi, kapteinis uzsver, ka priekš sarkankoka šī laiva tomēr ir jauna. Latgales jūrā peldošā buru laiva aprīkota ar modernām tehnoloģijām, un lai tās visas darbotos, uz laivas uzstādītas saules baterijas.
Taujāts, kāpēc no lidmašīnām pievērsies laivām, Andris Struckis atbild, ka lidmašīnas domātas nabagiem, jo lielākā bagātība dzīvē ir laiks, un bagāts ir tas, kurš var atļauties pārvietoties lēnām. Pēc buru laivas Andrim Struckim lidmašīna šķiet kā traktors ar spārniem.
Kapteinis atklāj, ka šī buru laiva sākotnēji tika paredzēta ceļojumiem pa plašajiem pasaules ūdeņiem, tomēr, pēc burāšanas Rāznas ezerā konstatēts, ka lielajiem ūdeņiem laiva būs par mazu.
Lai arī iepriekš bijis lidotājs, Andris Struckis ir izglītots un zinošs arī kuģniecības lietās. Vairāk par buru laivu īpatnībām un kapteiņa Andra Strucka hobiju klausies 11. jūlija raidījumā "Pi myusim Latgolā".