CSDD slēptās kameras eksperiments: kā panākt, lai autobusu pasažieri piesprādzējas
Kā apliecina slēptās kameras video, drošības jostas nejauši izvēlētā autobusā nebija lietojis neviens pasažieris. Savukārt pēc atraktīvas CSDD instruktāžas, ko par pārsteigumu pasažieriem veica stjuarte, atgādinot, kur atrodas drošības jostas, kā tās lietot un cik tas ir būtiski dzīvībai, piesprādzējās un droši ceļu turpināja pilnīgi visi autobusā sēdošie.
Vēsturiskas prakses dēļ autobusos piesprādzējas vien retais
Ja drošības jostu lietošana automašīnās jau kļuvusi par ieradumu, tad starppilsētu autobusos vērojama gluži cita situācija. Visiem autobusiem, kas ražoti pēc 2006. gada, ir jābūt aprīkotiem ar drošības jostām, taču tās izmanto vien retais pasažieris. "Cilvēki diemžēl ir pieraduši, ka, pārvietojoties pilsētu sabiedriskajā transportā, nav jāpiesprādzējas, turklāt savulaik arī starppilsētu autobusi nebija aprīkoti ar drošības jostām. Iespējams, tieši tāpēc liela daļa pasažieru joprojām uzskata, ka ar autobusu dodoties, piemēram, no Rīgas uz Liepāju, nav nepieciešams piesprādzēties, lai gan šobrīd visi mūsu autobusi ir aprīkoti ar drošības jostām un autobusos izvietota informācija par nepieciešamību tās lietot. Tomēr jāatceras, ka atšķirībā no pilsētu sabiedriskā transporta, starppilsētu autobusi ārpus apdzīvotām vietām var braukt ar ātrumu līdz pat 90 kilometriem stundā, kas sadursmes brīdī nepiesprādzētam cilvēkam var būt nāvējošs. Pasažieriem pastāvīgi ir jāatgādina par drošības pasākumiem uz ceļa, tāpēc visos uzņēmuma autobusu reisos demonstrēsim CSDD instruktāžu, tā mudinot pasažierus rūpēties par savu drošību un piesprādzēties," norāda AS "Nordeka" Transporta daļas vadītājs Oļegs Pugačovs.
Atraktīva CSDD instruktāža stjuartes vadībā – papildus atgādinājums sprādzēties
CSDD aicina visus pasažieru pārvadātājus, pirms došanās kārtējā reisā pasažieriem atgādināt par nepieciešamību piesprādzēties. Ikvienam pārvadātājam, kuru autobusi ir aprīkoti ar video ekrāniem, ir iespēja sazināties ar CSDD (ieva.berzina@csdd.gov.lv), lai iegūtu video, ar kuru mudināt pasažierus ievērot drošības pasākumus. Savukārt pašiem pasažieriem jāņem vērā, ka viņu pienākums ir piesprādzēties visos transporta līdzekļos bez īpaša atgādinājuma.
Slēptās kameras eksperiments liek aizdomāties tūkstošiem cilvēku
Kampaņas "Drošības josta" ietvaros veidotais slēptās kameras video, kas fiksējis būtiskas satiksmes drošības kļūdas arī taksometru pasažieru vidū, dažu dienu laikā kļuvis par īstu sensāciju, sociālajos tīklos sasniedzot 200 tūkstošus skatījumu. Savukārt vairāki tūkstoši cilvēku ieteikuši šo video noskatīties saviem draugiem, mudinot arī viņus rūpēties par savu drošību un piesprādzēties ne tikai vadot auto, bet arī sēžot pasažiera krēslā.
Uz sarakstu