Piecas mūsdienīgas mašīnas funkcijas, kas tevi pasargās ziemas laikā
• Priekšējā sadursmes brīdinājuma funkcija un automātiskā bremzēšana. Transportlīdzekļi mūsdienās spēj monitorēt uz ceļa notiekošo, kā arī noteikt to, kad situācija ir bīstama, nepieciešamības gadījumā brīdinot autovadītāju un bloķējot riteņus, lai novērstu sadursmi ar priekšā braucošo mašīnu. Ja šoferis brauc aiz kāda, kurš strauji nobremzē, otrā auto esošie sensori, lāzera stari un kameras nekavējoties nosaka problēmu un brīdina braucēju. Savukārt asistējošā tehnoloģija automātiski iedarbina bremzes, lai novērstu sadursmi. Šoferis pārņem kontroli pār auto tajā brīdī, kad uzspiež uz bremžu pedāļa. Šī ir fantastiska tehnoloģija, kas spēj konstatēt problēmu, vēl pirms pats šoferis to ir pamanījis. Šādos gadījumos arī sekundēm ir izšķiroša nozīme.
• Brīdināšana par izbraukšanu no savas joslas. Lai satiksme būtu ne tikai raita, bet arī droša visiem tās dalībniekiem, viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem ir šoferu spēja palikt savās braukšanas joslās. Īpaša uzmanība tam jāpievērš tad, ja ceļš ir slidens un klāts ar sniegu. Ja auto sāk slīdēt iekšā citā joslā, automašīnas sistēma brīdina šoferi ar skaņas, gaismas vai vibrācijas signālu. Savukārt asistējošā tehnoloģija sāks labot problēmu, lēnām virzot mašīnu atpakaļ īstajā braukšanas joslā, taču šeit jāņem vērā, ka sistēma var nedarboties gadījumos, kad līnijas uz ceļa klāj sniega kārta. Šoferis atgūst kontroli pār auto brīdī, kad pats sāk grozīt stūri, lai nokļūtu atpakaļ savā joslā.
• Priekšējie lukturi ar dinamisko pielāgošanās funkciju. Redzamība uz ceļa ziemas laikā var kļūt par nopietnu problēmu. Parastie priekšējie lukturi virza gaismas kūli taisni uz priekšu, taču tie, kuriem ir pielāgošanās funkcija, ņem vērā stūres darbību un kontrolē gaismu, ņemot vērā tās virzienu, proti, ja šoferis griež stūri pa labi, priekšējās gaismas seko šim virzienam, lai uzlabotu redzamību. Lai arī šī funkcija izklausās diezgan vienkārša, tā ievērojami spēj uzlabot autovadītāju drošību uz ceļa.
• LED aizmugurējie lukturi. Ja ārā ir spēcīgs vējš un sniegputenis, noteikt to, vai priekšā brauc automašīna, nav viegli. Lielākoties aizmugurējos lukturos tiek izmantotas halogēna spuldzes, taču daudzi ražotāji sāk pāriet tieši uz LED spuldzēm, jo tās ir labāk pamanāmas, kas ir īpaši svarīgi, braucot sliktos laika apstākļos, kad redzamība ir niecīga. Arī šajā gadījumā kāds var teikt, ka izmaiņas ir niecīgas, taču jāņem vērā, ka to ietekme var būt nozīmīga.
• Saķeres kontrole. Ja ceļš ir slidens, automašīnas riepas ātri vien var zaudēt saķeri ar virsmu un sākt slīdēšanu. Saķeres kontrole palīdz riepām turēties stabilāk, braucot pa slidenu ceļu. Tāpat arī uz slapja ceļa mašīnas riepas var sākt griezties un izraisīt avārijas situācijas. Saķeres kontrolē tiek izmantoti sensori, kas nosaka riepu rotēšanas ātrumu un dod signālu dzinējam, lai tas pielāgotu enerģijas līmeni tā, ka ir atkal iespējams atgūt kontroli pār spēkratu. Ja nepieciešams, sensors var parūpēties arī par to, lai riepas tiktu automātiski piepumpētas.
Diemžēl, par spīti tam, ka mūsdienās automašīnas ir aprīkotas ar modernām funkcijām, sensoriem, kamerām un citiem tehnoloģiskiem risinājumiem, joprojām ir daudz tādu spēkratu, kuru vadītāji paši ir galvenie drošības noteicēji. Turklāt uz ceļa mēdz gadīties dažādas situācijas, kurās par automātiska kontrole var nepalīdzēt. Ja gadījies izraisīt negadījumu, kura rezultātā cietusi trešā persona vai tai piederoša manta, bez OCTA neiztikt. Tā ir obligāta, jo pasargā personu no neparedzētām izmaksām. Tā kā šīs apdrošināšanas cenas ir visai augstas, pievērs uzmanību tām kompānijām, kur pieejama lēta OCTA polise, jo nosacījumi tām visām lielākoties ir līdzīgi.
Ziema ir laiks, kad notiek visvairāk negadījumu, tādēļ ikvienam šoferim, neatkarīgi no pieredzes, ir jābūt īpaši uzmanīgam. Arī tad, ja tu visu darīsi pareizi un piesardzīgi, padomā par tiem autovadītājiem, kas ir tev apkārt.