Skolas saņems papildu finansējumu izglītības atbalsta pasākumu nodrošināšanai
Lai sekmētu iekļaujošo izglītību un rosinātu pašvaldības sniegt izglītības pakalpojumus skolēniem ar speciālām vajadzībām tuvāk dzīvesvietai, no 2010.gada 1.septembra, īstenojot finansēšanas principu "Nauda seko skolēnam" finansējuma aprēķināšanai piemēros koeficientu 1,6 līdzšinējā 1,47 vietā, informē Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļas pārstāvji.
Projekts attiecināms uz speciālajās izglītības iestādēm, vispārējās izglītības iestādēs integrētiem bērniem ar speciālajām vajadzībām un bērniem ar speciālām vajadzībām vispārējās izglītības iestāžu speciālajās klasēs vai grupās.Grozījumos arī precizēti noteikumi par papildu finansējuma piešķiršanu programmām padziļinātai mācību priekšmeta mācīšanai, paredzot, ka pašvaldības iesniegs papildu informāciju šo programmu īstenošanas izmaksu argumentācijai.
Lai sniegtu atbalstu pašvaldībām ar ļoti zemu skolēnu blīvumu, grozījumi paredz finansējuma aprēķināšanai piemērot skolēnu blīvuma koeficientu - 1,3 tajās administratīvajās teritorijās, kurās skolēnu skaits vispārizglītojošās dienās skolās ir vienāds vai mazāks par 0,5 skolēniem uz 1 kvadrātkilometru.
Grozījumi arī nosaka, ka līdz 40% no valsts budžeta mērķdotācijas līdzekļiem skolas varēs izmantot pedagogu papildu pienākumu un atbalsta pasākumu finansēšanai, norāda Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļas pārstāvji.
Šodien valdība apstiprināja arī IZM sagatavotos grozījumus MK 2009.gada 28.jūlija noteikumos Nr.836 "Pedagogu darba samaksas noteikumi", kas paredz paaugstināt zemāko mēneša darba algas likmi direktora vietniekiem metodiskajā darbā valsts ģimnāzijās, kā arī atļaut valsts ģimnāziju pedagogiem tarificēt vairāk par divām darba stundām nedēļā par vienu darba likmi individuālajam darbam ar skolēniem mācību priekšmetā. Saskaņā ar grozījumiem, valsts ģimnāzijās strādājošiem pedagogiem noteikta piemaksa 10% apmērā no mēneša darba samaksas (pašreiz spēkā esošie noteikumi paredz piemaksu līdz 10% apmērā).
Grozījumi veikti, jo valsts ģimnāzijās ir noteikti mācību sasniegumu kritēriji, tās piedalās pedagogu tālākizglītības un metodiskā darba pilnveidē, pilda pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra funkcijas, tādēļ pedagogiem jāveic papildu darbs. Uz sarakstu