Ēnotājiem patīk Rēzeknes Augstskolā
11.februārī Latvijā notika Ēnu diena. Arī Rēzeknes Augstskola (RA) bija izsludinājusi dažādus amatus, lai ļautu skolēniem iepazīt profesijas no cita skatupunkta un viņi varētu aizdomāties par nākotnes profesiju, apjaušot tās nozīmīgumu darba tirgū.
Jaunieši kļuva par ēnām un sekoja līdzi RA darbiniekiem, vērojot jurista, dizainera, pasniedzēja, inženiera, sabiedrisko attiecību speciālista) darba specifiku un ikdienas gaitas, kā arī iepazīstot Rēzeknes Augstskolu.
Piecas jaunietes, kuras vēlējās noskaidrot dizainera profesijas specifiku, ēnoja Izglītības un dizaina fakultātes lektori Diānu Apeli. Jaunietēm bija liela interese par studijām interjera dizaina programmā, viņām patika augstskolas telpas, dizaina studentu izstrādātie darbi. Ēnas aktīvi darbojās radošajā apdrukas darbnīcā un apmeklēja dizaineru lekcijas Latgales vēstniecībā "Gors".
Savukārt trīs jaunietes no Rēzeknes 5.vidusskolas – Agita Geidāne, Indra Mikijanska un Laura Jurāne – vēlējās noskaidrot sabiedrisko attiecību speciālista profesijas nianses. Dienas gaitā tika iepazīta šīs profesijas specifika, saņemot atbildes uz dažādiem jautājumiem, iepazīstot augstskolu, rakstot preses relīzi, sagatavojot konkursus RA sociālajos tīklos, ierunājot ziņas diktofonā, izpētot RA avīzi un mājas lapu. Prieks, ka jaunietēm šī profesija likās ļoti radoša un interesanta un ka viņas apsver domu nākotnē mācīties par sabiedrisko attiecību speciālistu.
Ēnu diena – tā ir lieliska iespēja jauniešiem lietderīgi pavadīt savu laiku, iepazīstot profesijas tuvplānā – četras stundas uzmanīgi vērojot attiecīgā profesijas pārstāvja ikdienas darbu un iesaistoties dažādu uzdevumu veikšanā, skolēni lieliski iejūtas šajā profesijā, aplūkojot to no pilnīgi cita skatupunkta. Skolēni dienas gaitā par profesiju uzzina daudz svarīgu nianšu, kas palīdz viņiem rast skaidrību par to, kādu profesiju izvēlēties savā dzīvē. Un tas ir ļoti būtiski – ar pirmo reizi izdarīt pareizo izvēli, atrodot nākotnes profesiju un studējot attiecīgajā specialitātē.
Totalizators