Projekta koordinatoru seminārs Rēzeknes Augstskolā
5. un 6.decembrī Rēzeknes Augstskolā (RA) notika Leonardo da Vinci programmas projekta "Improvement of Social Pedagogues Professional Qualification by Mediation Implementation" (MeImp) Nr. LLP-LdV-TOI-2013-LT-0141 seminārs, kurā piedalījās projekta partneru koordinatori: Zigmas Giedrimas no Viļņas "PII initiative of aid for teens", Angele Kaušyliene no Lietuvas Pedagoģijas universitātes, Valdemaras Šoblinskas no Viļņas kolēģijas un Lenore Kahler no "Arbeit und Leben Thüringen" Erfurtē (Vācija), Svetlana Ušča un Rita Orska no Rēzeknes Augstskolas.Vizītes laikā noritēja tikšanās ar RA studiju prorektori Angeliku Juško-Štekeli, rektora vietnieku sadarbības un attīstības jautājumos Gunāru Strodu, Izglītības un dizaina fakultātes dekānu Jāni Dzerviniku un Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāju Lolitu Kivlenieci-Kuzņecovu. Ciemiņiem tika klāstīta Rēzeknes Augstskolas nozīme reģionā un Latvijas augstākās izglītības telpā, sniegta informācija par studiju virzieniem, populārākajām programmām.
Lietuvas pārstāvjus vairāk interesēja jautājumi, kas skar tieši pedagoģijas jomas speciālistu sagatavošanu - gan sociālajā, gan speciālajā pedagoģijā. Kaimiņvalsts kolēģi daudzkārt atzina, ka Lietuvas augstākās izglītības sistēmā ir līdzīgas problēmas - studentu skaita samazināšanās, zema maksātspēja utt.
Ekskursijas laikā viesi ar interesi iepazina Rēzeknes Augstskolas centrālo ēku, norādot, ka vēsturiskais augstskolas korpuss ir akadēmisks, ar senatnīgu auru. Savukārt par jaunuzcelto Inženieru fakultātes ēku Z. Giedrimas teica: "Mūs patiesi pārsteidz, cik plašs ir inženierzinātņu laboratoriju bloks, taču vienlaikus ir daudz telpu, kas paredzētas akadēmiskajam personālam - semināru telpas, apspriežu zāles, plašā lasītava, docētāju konsultāciju telpas. Esot Rēzeknes Augstskolā, mēs pārliecināmies, ka šeit ir ne tikai augsti kvalificēti darbinieki, kuri strādās projektā, bet arī pievilcīga un sakārtota vide, kas nebūt nav tik mazsvarīgi."
Leonardo da Vinci programmas projekts "Improvement of Social Pedagogues Professional Qualification by Mediation Implementation" tika uzsākts 2013.gada decembrī. Projekta mērķis ir sagatavot un aprobēt metodisko materiālu skolu sociālajiem pedagogiem meditācijas ieviešanai skolās atbilstoši Vācijas modelim.
Koordinatoru seminārā Rēzeknē tika analizēti adaptētā metodiskā materiāla aprobācijas Lietuvā un Latvijā rezultāti, pārrunāti atbalsta pasākumi aprobācijā iesaistītajiem sociālajiem pedagogiem e-vidē un projekta noslēguma konferences, kas notiks 2015.gada 12.martā Viļņā, organizatoriskie jautājumi. Semināra noslēgumā dalībnieki atzina, ka nepieciešams turpināt uzsākto sadarbību, līdz ar to tika pārrunātas arī sadarbības iespējas, sagatavojot jaunus projektus. Uz sarakstu