Banner 980x90

Valmieras 2.vidusskola saņem VIAA kvalitātes balvu

Pērnā gada 9.decembrī Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) pasniedza Eiropas Savienības (ES) Mūžizglītības programmas projektu kvalitātes balvas "Spārni 2015", kuras sešās nominācijās saņēma astoņi ilgtspējīgākie 2011.-2013.gada ES Mūžizglītības programmu "Comenius", "Erasmus", "Leonardo da Vinci un Grundtvig" projektu īstenotāji no visas Latvijas. Konkursu "Spārni" VIAA organizē, lai izceltu kvalitatīvākos un ilgtspējīgākos ES Mūžizglītības programmas projektus divu līdz trīs gadu periodā.

Kā pilsētas informācijas portāls Valmiera24.lv uzzināja Valmieras pilsētas pašvaldībā, VIAA kvalitātes balvu nominācijā "2013.gada ES Mūžizglītības programmas Grundtvig apakšprogrammas darbnīcu projekti" saņēma Valmieras 2.vidusskola par projektu "Kā lasīt neparasti: metodes pieaugušo motivēšanai un lasītprasmes uzlabošanai".

"Balvas saņemšana ir ļoti īpašs notikums gan katram skolotājam atsevišķi, gan skolai un Valmieras pilsētai kopumā. Balva ir apliecinājums tam, ka kopā izvēlētais ceļš ir pareizs – skolas kolektīvs, strādājot kā vienota komanda, var paveikt lielus darbus. Tas pierāda, ka skolotāji ir ļoti radoši, atbildīgi un kompetenti, ka mums ir gana daudz pieredzes un profesionalitātes, lai strādātu Eiropas līmenī," pamatoti lepodamies ar izveidoto skolotāju komandu, stāsta Valmieras 2.vidusskolas direktors Andrejs Gluhovs.

"Valmieras 2.vidusskolas pieredze starptautiskajos projektos ir ļoti plaša. 2010.gadā pirmie Valmieras 2.vidusskolas skolotāji uzsāka dalību ES Mūžizglītības programmas "Comenius" apakšprogrammā "Mācību braucieni", kur smēlās pieredzi no Eiropas valstu kolēģiem par daudzpusējās partnerības projektu plānošanu un realizāciju. Tika nodibināti kontakti ar pirmajiem sadarbības partneriem," norāda Gluhovs.

"Tas ir komandas darbs. Par lielu sasniegumu uzskatu arī to, ka projektu darbā iesaistījās ne vien visu skolas struktūrvienību – gan pirmsskolas izglītības iestāde, gan vidusskola un vakara (maiņu) vidusskolas – kolektīvi, bet arī skolēni un viņu vecāki," savu gandarījumu pauž Gluhovs.

Jau no 2011.gada Valmieras 2.vidusskola uzsākusi darbu "Comenius" daudzpusējās partnerības projektā kopā ar vēl septiņām Eiropas valstīm. Piecu gadu laikā īstenoti un joprojām tiek realizēti 10 starptautiski projekti. Starp tiem ir "Comenius" daudzpusējās partnerības projekti, "Comenius" skolotāju profesionālās pilnveides projekti un "Comenius" skolēnu individuālās mobilitātes projekts, kā arī "Grundtvig" un "Nordplus Junior" projekti, "Erasmus+" (KA1 un KA2) projekti, kuros kopējais skolai piešķirtā finansējuma apjoms pārsniedz 250 000 eiro.

"Projektu ģeogrāfija ir ļoti plaša. Esam sadraudzējušies ar vairāk nekā divdesmit Eiropas valstu skolu kolēģiem. Ir uzkrāta laba pieredze. Saliedētais komandas darbs ļauj ne tikai organizēt starptautiskās darbnīcas kolēģiem no dažādām Eiropas valstīm, bet arī būt par koordinējošo skolu trijos starptautiskos projektos, kas tikai paaugstinās mūsu profesionalitāti nākotnē. Tas ir neatsverams ieguvums mums visiem," Gluhovs.

"Īstenojot gan "Grundtvig", gan arī daudzus citus starptautiskos projektus sadarbībā ar Valmieras pilsētas pašvaldības darbiniekiem, Valmieras vārds izskanējis un arvien turpina izskanēt daudzās Eiropas valstu pilsētās. Kvalitātes balva ļaus izplest mūsu spārnus drošāk un plašāk, lai īstenotu nākotnē vēl citus projektus," pārliecināts Gluhovs.

Pagājušā gada nogalē Valmieras 2.vidusskolas struktūrvienību Vakara (maiņu) vidusskolu sasniedza ziņa, ka projekts ir izvirzīts Valsts izglītības attīstības aģentūras organizētā projektu kvalitātes konkursa "Spārni" balvai, un radošo darbnīcu grupā šo balvu arī saņēmām.

Projekts bija veltīts pieaugušo lasītprasmes uzlabošanai. Darbnīcas programmu un saturu izstrādājām īpaši piemērotu pedagoģijas jomas profesionāļiem, kas strādā pieaugušo izglītībā un ir ieinteresēti izstrādāt efektīvus veidus un pieejas, kā visa mūža garumā sekmēt lasītprasmi. Projekta pamatideja – kā palīdzēt pieaugušajiem novērtēt savu lasīt un rakstīt prasmi, to atbilstību mūsdienu darba tirgus prasībām, un kā izvēlēties piemērotākos veidus to uzlabošanai. Skolā uzņēmām 12 pedagoģijas jomas profesionāļus – skolotājus, psihologus, administrāciju pārstāvjus, augstskolu mācībspēkus no 8 dažādām Eiropas valstīm, izstrādājām īpašas nodarbības par attiecīgo tematu un dalījāmies savā pieredzē.

"Protams, ir pagodinoši saņemt sava darba novērtējumu un būt starp labākajiem valstī, tomēr darbs nebeidzas ar pēdējo atskaišu iesniegšanu un mapes nolikšanu plauktā.  Darbs turpinās – gan kā sarunas katram pašam ar sevi, ar kolēģiem, gan arī ar ārzemju partneriem, no kuriem daudzus jau tagad varam saukt par saviem draugiem," norāda projekta īstenotāji.

Skolai šis ir nenovērtējams ieguvums.

"Es ļoti mīlu un apbrīnoju vakarskolas kolektīvu – ka katrs cilvēks spēja atrast tieši savu vietu šajā ļoti apjomīgajā procesā, neapjuka, nogludināja, uzņēmās un izdarīja. To novērtēja arī mūsu viesi – lektori bija mūsu pašu skolotāji, un katra no viņiem gūtā pieredze ir Eiropas kontekstā ierakstāma. Katram skolotājam ir tāda zināšanu bagāža, kuru nav iespējams izmantot ikdienas darbā klasē, bet vakarskolas pedagogs ir nemitīgs entuziasts, kurš lieliski pārzina pieaugušo izglītības sīkākās nianses. Mēs sapratām, ka skolai ir pietiekami augsta intelektuālā kapacitāte, lai veiksmīgi startētu arī starptautiskajos projektos," min Valmieras 2.vidusskolas struktūrvienības vakara (maiņu) vidusskolas direktora vietniece Daiga Ramata.

Vvisi projekta dalībnieki vienbalsīgi atzina, ka tik skaistu un sakoptu pilsētu kā Valmiera nav daudz, un ka apgūtā pieredze lekcijās, teorētiskajās un praktiskajās nodarbībās un kultūras programmā ir bijusi ļoti iedvesmojoša un vērtīga. 

"Un vai tad nav brīnišķīgi, ka vēl 12 cilvēki uz savām valstīm aiznes vēsti par Valmieru un Latviju kā vietu, "kas domā un rada", par vietu, kas iedvesmo? Otrkārt – šis varētu būt iedrošinājums citām iestādēm un kolektīviem – nebaidīties no izaicinājumiem, riskēt, un atvērt jaunas durvis. Katrā kolektīvā un katrā cilvēkā ir milzīgs potenciāls, par kura esamību bieži vien var uzzināt tikai šādās reizēs. Savukārt Eiropa – tie taču esam mēs paši! Un mēs nevaram izlikties, ka kaimiņvalstīs un Eiropā notiekošais un problemātiskais mūs neietekmē. Bezdarbs un ar to saistītās problēmas, izglītības nepieciešamība un iesaistīšanās mūžizglītības procesos, pamatprasmju līmeņa paaugstināšana – tie ir visiem kopēji apspriežami un risināmi jautājumi. Ir gandarījums, ka vakarskola ar savu pieredzi spēj šajos procesos piedalīties un sniegt kvalitatīvu pienesumu," norāda Ramata.

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)