Banner 980x90

Valmierieši uzvar Rīgas brīvostas pārvaldes konkursā

No 17.oktobra līdz 28.novembrim norisinājās Rīgas brīvostas pārvaldes rīkotais radošo darbu konkurss "Osta pilsētai IV", kurā 1.vietu projektā "Dzintari Rīgas brīvostā" ieguva Valmieras Valsts ģimnāzijas 12b.klases skolnieki – Toms Jānis Eglītis un Ivars Kalējs, pilsētas informācijas portālu Valmiera24.lv informēja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību un tūrisma nodaļas sabiedrisko attiecību speciālists Didzis Stāvausis.

Konkursa mērķis ir motivēt vecāko klašu skolēnus pētīt Rīgas brīvostas lomu valsts tautsaimniecībā un pilsētas dzīvē, kā arī izzināt ostas potenciālās izaugsmes iespējas. Komandas dalībnieki stāsta, ka projektā izklāstītās idejas ir daudzpusīgas, aptverot brīvostas ekonomiskos, sociālos, kultūras un vēsturiskos procesus.

Jānis un Ivars atklāj, ka piedalīties konkursā nolēmuši skolotājas Baibas Bikšes motivēti: "Izstrādāt radošus, taču tajā pašā laikā realizējamus priekšlikumus mums bija liels izaicinājums. Svarīgi bija izšķirties par darba sākotnējām idejām, kuras izstrādāt detalizētāk, lai darbs ar panākumiem virzītos uz priekšu. Vēlamies teikt lielu paldies skolotājai Diānai Zilbertei, kā arī uzņēmējam Jānim Bikšem par vērtīgiem ierosinājumiem un padomiem."

Puiši atzīst, ka viņu projekta koncepciju iedvesmojis stāsts par Lībiešu prasmi jūras krastos atrast dzintara gabaliņus, kurus daudzi pasaules dižciltīgie vēlējušies iegūt savā īpašumā. Lībieši piešķīruši dzintaram īpašu nozīmi., uzskatot tos par jūras garu dāvanu, ko bijis iespējams iemainīt pret bronzas naudu. Taču to lībieši uztvēruši kā praktisku līdzekli, ne vērtību, ko godāt. Puiši ir pārliecināti, ka arī šobrīd Latvijai ir svarīgi atrast mūsdienu "dzintarus", kas ne tikai kalpotu kā ienākumu avots, bet ko ikviens uzlūkotu kā vērtību, ar ko varam lepoties.

Projekts "Dzintari Rīgas brīvostā" no konkurentiem atšķīrās ar unikālu idejas plānu - izstrādāt izglītojoša rakstura simulācijas datorspēli "Rīgas brīvosta", kurā ietvertas vairākas idejas par to, kā veicināt skolēnu un studentu interesi un izpratni par ostas pārvaldes darbu un nozīmi. Projektā puiši uzsvēruši, ka teorētiskās zināšanas daudz efektīvāk var izprast un apgūt ar praktisku piemēru palīdzību: "Mums šķiet, ka vairākos mācību priekšmetos pietrūkst praktiskās mācību pieejas. Bieži vien procentuāli izteiktie skaitļi un grafiki pierāda faktus, tomēr tie neizsaka pielietojumam raksturīgo jēgu. Domāju, ka izglītojoša rakstura datorspēle palīdzētu gan topošajiem, gan arī esošajiem darbiniekiem, izprast dažādu Rīgas brīvostas pārvaldes funkciju darbību". Jānis un Ivars stāsta, ka iedvesmu idejai smēlušies no Latvijā plaši zināmās datorspēles "Ferma". Jaunieši atzīst, ka arī pārējo konkursantu darbi bijuši interesanti un labi izstrādāti, tādēļ uzvara bijis negaidīts, taču patīkams pārsteigums.

Finālistu darbus vērtēja Rīgas brīvostas valdes loceklis Ivars Jakovels, ekonomikas zinātņu doktore un Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes asociētā profesore Inga Lapiņa, Latvijas Jūras akadēmijas rektors Jānis Bērziņš, kā arī pirmā konkursa "Osta pilsētai" uzvarētāja Anete Zvaigzne.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)